zase dezolatska uderka v akcii? aspon si chlape ujasni dojmy, ked uz ches byt radoby vtipny..... orientacia je len homo, hetero a bisex ty trulo..... ale co cakat od dvojzubcov s VS Zivota, ze?
aspon jeden, ktori kapol na to, na co sa snazim celu dobu upozornit, namiesto toho aby sme sa zjednotili proti zlu, sa tu hadame. Ja som si pred tyzdnom dovolil napisat, ze homosexualita nie je preukazane genenticky dana a zniesol sa na mna kobercovy nalet trollingu. Comu to pomoze? Napisal som, ze sa to nepreukazalo, tak som zrazu pre tu pritomnych "milovnik Fica, totality, putlera, homofob, kolaborant,..." lebo niekto neznesie predstavu, ze to co tvrdi jeho oblubena komunita nemusi byt hned pravda. V ostatnych veciach mame uplne zhodne nazory, na co som tu opakovane upozornoval, ze treba byt jednotny, lebo demokraciu si musime vybojovat a az potom sa mozeme spokojne hadat o tom, ci ju chcele viac liberalnu, alebo konzervativnu. Nerozumiem, preco su tu niektori tak nasponovani, ze potrebuju 100% suhlas so vsetkym comu veria, lebo inak prasknu. Ja som veriaci clovek, ale to v co verim, nikomu nenutim. To, ze to je moj nazor mozem spomenut, ale nebudem urazat, osocovat, znevazovat niekoho za to, ze tomu neveri.
| 4.3.2024 10:25
nfor, ty si neuveritelny. vyseries sa uprostred miestnosti a potom sa stazujes na smrad.
ked nechces vyvolavat hadky, nedavaj na gulas picoviny.
btw, nie je sice dokazane, ze homosexualita je geneticky dana, ale je velmi dobre dokazane, ze nie je ani naucena ani rozhodnuta. tak netusim, co vlastne tymito svojimi tatovinami sledujes.
Hmm, take lavactvo tiez nikdy nebolo geneticky dokazane a preto ich svojho casu zastupcovia inej vedecky nedokazanej veci, akou je nabozenstvo, bez mihmutia oka upalovali. Miluj blizneho svojho v praxi.
sledujem to, aby sa trochu okresali hrany a to ako u mna, tak u tej druhej strany, precital som si vase nazory a spracuvam ich, to co na mna spustili po diskusii pod prispevok, ktory som nepostol ja, len som sa poden vyjadril, ze nie je to tak ako tu tvrdi vacsina, niekomu (konkretne menom lentaky) nestacilo len o tom diskutovat, potreboval pridat prispevok pokusajuci sa mna osobne menovite znavazit, ktory sa tesil priazni a podpore publika, odpovedal som adekvatnym sposobom
Daniel | 4.3.2024 10:36
nikoho som neupaloval a to ani obrazne popieranim ich prava na svoj zivot a nazor, skratka sa tu niekto vyhecoval, lebo tvrdenie, ze to nie je dedicna zalezitost zobral ako osobny utok ci upalovanie
myslis, ten fakt, ze lentaky a ja-som-ja su dva ucty tej istej osoby? alebo fakt, ze genenticky zaklad homosexuality sa nedokazal? tak to mi ver, ze tieto fakty som nikdy nespochybnoval
No, tak to si na omyle, ja mám len tento účet, takže aj v tomto si vedľa.
Tak hlavne ten fakt, že síce sa nedokázal na 100% genetický základ homosexuality, ale sa na 100% vyvrátil názor, že homosexualita je získaná, že je to vec voľby.
Takže si kokot.
@Hovado: Aké kresťanské záležitosti? Dve geneticky dané pohlavia (rody) tu boli už dávno pred kresťanskou civilizáciou.
Takže: úplne vedľa.
To, že do toho niekto hneď mieša kresťanstvo, je ako keď Šutaj mieša Kisku so Žigom.
Rypák moja poznamka znamenala že keby sme sa mali veci brat iba s prisne vedeckeho pohladu tak polovica veci v našom živote by bola ina. Napríklad naboženstva by boli uplne zrušené. Ja nespochybnujem praopicu s praopičiakom, takže vedla si jedine ty
@Hovado: Náboženstvo je čisto filozofická vec, nemôžeš ju brať "čisto z vedeckého pohľadu".
Ak by sa veci brali z čisto vedeckého pohľadu, nemali by sme tu názory, že existuje 71 pohlaví: https://refresh...na-kazde-z-nich
dedicne dokazana homosexualita... hmm... to ze sa narodim s dvoma usami a jednym nosom je genetika ale nie dedicna, je to evolucna genetika a tiez este nikto nikdy neprisiel nato, ze ktore geny urcuju pocet koncatin, usi a velkost mozgu a schopnost ten mozog vyuzivat na myslenie...
Upaľovanie za ľaváctvo? Za takéto názory sa potom nečuduj, že hádže druhá strana spektra liberálov do jedného vreca. Boli aj národy, ktoré ľaváctvo neakceptovali z ideologických dôvodov. Rimania neakceptovali ľavákov vojakov kvôli tomu, že by narúšali súdržnosť légie. Alebo za komunizmu sa ľaváci "preúčali" (moja teta napríklad).
Viera o genetickej vrodenosti homosexuality je len obyčajnou nedokázateľnou dogmou. Rovnako ako dogma o Veľkom treskovi, ktorý vyrobil čas z ničoho, alebo ako dogma o opici, ktorá porodila človeka.
Vlastne je to len ďalšie vierovyznanie, náboženstvo bez Boha.
XXI
Dogma? Načo teda máme vedecké chápanie sveta a vesmíru? Aktuálny vedecký základ chápania vecí je dogma (v čase sa môže upravovať)? To sa teda bavme na úrovni: všetko okolo nás je matrix a máme len ten filozofický základ. To že bol veľký tresk je súčasťou momentálneho chápania vesmíru, 99+% zistených dát k tomu smerujúcich. A výsledkom tohto vedecky poňatého vnímania sveta je aj o tom, že teraz ťukáme do stroja a takto komunikujeme. A zároveň je v poriadku, že sa vyvíjajú aj filozifické smery vnímania sveta a existencie.
XXI | 4.3.2024 12:23 -> A ze Boh stvoril svet za 7 dni je co? Nieco, ako "Nechapem, tak to bude asi tak". BTW, ked az na 4-ty den stvoril slnko, ako vedel, ze ubehli 4 dni? A mam pocit, ze keby 7-my den neodpocival, ale spravil aspon zakladny betatesting, vela veci by bolo urobenych lepsie.
to čo robí človeka človekom sú gény a okolie, či kultúra. obe sa navzájom dopĺňajú a ovplyvňujú. gény vytvoria modré oči, ale ak ich od narodenia zakryjeme, tak sa do nich nedostane svetlo a môžu byť gény aké chcú, oko sa nevyvinie správne a ostane slepé.
noc prechádza postupne do dňa, čiže nie naraz ale gradientom, to len my ľudia sme si určili hranicu, že napr. 5:59 je ešte noc a 6:00 je už deň. alebo sa stávame dospelými od dovršenia 18teho roku, ako keby deň predtým sme boli ešte deti. rovnako je v gradiente aj sexuálna orientácia. od 1% heterosexuality až ku 100%. niekto je 50 na 50, iný zas 30 na 70 atd. to že my to rozdeľujeme na dve či tri orientácie, to sú len naše vymyslené nejaké normy či hranice, aby sa nám nad tým ľahšie premýšľalo.
embryo sa vyvíja v nejaký etapách, všetko záleží, v akom stave je telo matky, výživa, stres atd práve v tej chvíli, keď sa rozhoduje či bude embryo muž či žena, či bude hetero či homo. čiže opäť je to súhra génov a okolia. samozrejme pohlavie určuje gén X, ale keby to bolo tak jednoduché, nemáme hermafroditov, falošných hermafroditov, nemáme mužov s penisom o veľkosti klitorisu a ženy s klitorisom o veľkosti penisu :)
Nie ste prihlásený, pre pridávanie komentárov sa musíte prihlásiť!
( Prihlásenie | Registrácia )
ides tato! :D :D :D
| 4.3.2024 08:50 ty si moj syn?
jasne, ja som tvoj syn :D ten ktoreho ti urobil farar v zakristii :D :D :D
krestanske zaležitosti tiež neboli nikdy vedecky dokázané, len taka poznamočka pod okraj
to nevadi, tvrdenia krestanskej komunity su viac ako vedecky dokaz!!!
zase dezolatska uderka v akcii? aspon si chlape ujasni dojmy, ked uz ches byt radoby vtipny..... orientacia je len homo, hetero a bisex ty trulo..... ale co cakat od dvojzubcov s VS Zivota, ze?
Hovado | 4.3.2024 09:13 ja vam svoje presvedcenie nevnucujem, ano nabozenske presvedcenie nie je a ani nemoze byt dokazane, inak by to nebola viera
všeliaké veci sa stávajú na tomto svete. Takéto glupociny sa tu točia (niektorí tu točia) dookola. Ako nás to posúva ako spoločnosť? :/
misiak | 4.3.2024 10:00
aspon jeden, ktori kapol na to, na co sa snazim celu dobu upozornit, namiesto toho aby sme sa zjednotili proti zlu, sa tu hadame. Ja som si pred tyzdnom dovolil napisat, ze homosexualita nie je preukazane genenticky dana a zniesol sa na mna kobercovy nalet trollingu. Comu to pomoze? Napisal som, ze sa to nepreukazalo, tak som zrazu pre tu pritomnych "milovnik Fica, totality, putlera, homofob, kolaborant,..." lebo niekto neznesie predstavu, ze to co tvrdi jeho oblubena komunita nemusi byt hned pravda. V ostatnych veciach mame uplne zhodne nazory, na co som tu opakovane upozornoval, ze treba byt jednotny, lebo demokraciu si musime vybojovat a az potom sa mozeme spokojne hadat o tom, ci ju chcele viac liberalnu, alebo konzervativnu. Nerozumiem, preco su tu niektori tak nasponovani, ze potrebuju 100% suhlas so vsetkym comu veria, lebo inak prasknu. Ja som veriaci clovek, ale to v co verim, nikomu nenutim. To, ze to je moj nazor mozem spomenut, ale nebudem urazat, osocovat, znevazovat niekoho za to, ze tomu neveri.
nfor, ty si neuveritelny. vyseries sa uprostred miestnosti a potom sa stazujes na smrad.
ked nechces vyvolavat hadky, nedavaj na gulas picoviny.
btw, nie je sice dokazane, ze homosexualita je geneticky dana, ale je velmi dobre dokazane, ze nie je ani naucena ani rozhodnuta. tak netusim, co vlastne tymito svojimi tatovinami sledujes.
NFOR plne podporujem tvoje pravo na hlasenie svojho nazoru, ale ty musis potom znieť kritiku, prip. posmech
Hmm, take lavactvo tiez nikdy nebolo geneticky dokazane a preto ich svojho casu zastupcovia inej vedecky nedokazanej veci, akou je nabozenstvo, bez mihmutia oka upalovali. Miluj blizneho svojho v praxi.
sledujem to, aby sa trochu okresali hrany a to ako u mna, tak u tej druhej strany, precital som si vase nazory a spracuvam ich, to co na mna spustili po diskusii pod prispevok, ktory som nepostol ja, len som sa poden vyjadril, ze nie je to tak ako tu tvrdi vacsina, niekomu (konkretne menom lentaky) nestacilo len o tom diskutovat, potreboval pridat prispevok pokusajuci sa mna osobne menovite znavazit, ktory sa tesil priazni a podpore publika, odpovedal som adekvatnym sposobom
Daniel | 4.3.2024 10:36
nikoho som neupaloval a to ani obrazne popieranim ich prava na svoj zivot a nazor, skratka sa tu niekto vyhecoval, lebo tvrdenie, ze to nie je dedicna zalezitost zobral ako osobny utok ci upalovanie
Flag, asi je načase povedať, že si prebral štafetu po Tatovi, si jednoducho kokot ignorujúci fakty.
myslis, ten fakt, ze lentaky a ja-som-ja su dva ucty tej istej osoby? alebo fakt, ze genenticky zaklad homosexuality sa nedokazal? tak to mi ver, ze tieto fakty som nikdy nespochybnoval
No, tak to si na omyle, ja mám len tento účet, takže aj v tomto si vedľa.
Tak hlavne ten fakt, že síce sa nedokázal na 100% genetický základ homosexuality, ale sa na 100% vyvrátil názor, že homosexualita je získaná, že je to vec voľby.
Takže si kokot.
@Hovado: Aké kresťanské záležitosti? Dve geneticky dané pohlavia (rody) tu boli už dávno pred kresťanskou civilizáciou.
Takže: úplne vedľa.
To, že do toho niekto hneď mieša kresťanstvo, je ako keď Šutaj mieša Kisku so Žigom.
@ja-som-ja:
https://www.sci...nalysis-reveals
Even all the markers taken together, however, cannot predict whether a person is gay, bisexual, or straight.
Takže: môže to byť geneticky dané, ale aj nemusí.
Rypák moja poznamka znamenala že keby sme sa mali veci brat iba s prisne vedeckeho pohladu tak polovica veci v našom živote by bola ina. Napríklad naboženstva by boli uplne zrušené. Ja nespochybnujem praopicu s praopičiakom, takže vedla si jedine ty
@Hovado: Náboženstvo je čisto filozofická vec, nemôžeš ju brať "čisto z vedeckého pohľadu".
Ak by sa veci brali z čisto vedeckého pohľadu, nemali by sme tu názory, že existuje 71 pohlaví:
https://refresh...na-kazde-z-nich
@Hovado: Aha, takže chcel si napísať "náboženské záležitosti", nie "kresťanské záležitosti"... Nezamieňať si podmnožinu s množinou ;)
dedicne dokazana homosexualita... hmm... to ze sa narodim s dvoma usami a jednym nosom je genetika ale nie dedicna, je to evolucna genetika a tiez este nikto nikdy neprisiel nato, ze ktore geny urcuju pocet koncatin, usi a velkost mozgu a schopnost ten mozog vyuzivat na myslenie...
@Daniel: Ľaváctvo je dokázané súborom viacerých génov:
https://medlineplus.gov/genetics/understanding/traits/handedness/
Upaľovanie za ľaváctvo? Za takéto názory sa potom nečuduj, že hádže druhá strana spektra liberálov do jedného vreca. Boli aj národy, ktoré ľaváctvo neakceptovali z ideologických dôvodov. Rimania neakceptovali ľavákov vojakov kvôli tomu, že by narúšali súdržnosť légie. Alebo za komunizmu sa ľaváci "preúčali" (moja teta napríklad).
Viera o genetickej vrodenosti homosexuality je len obyčajnou nedokázateľnou dogmou. Rovnako ako dogma o Veľkom treskovi, ktorý vyrobil čas z ničoho, alebo ako dogma o opici, ktorá porodila človeka.
Vlastne je to len ďalšie vierovyznanie, náboženstvo bez Boha.
Tak o tom, že opica porodila človeka počujem 1x. Nemáš pocit, že si len dačo nepochopil? Napríklad to, že človek a opice mali spoločných predkov.
Rypák | 4.3.2024 12:20 -> Povedz to sv.Inkvizicii, ktora lavakov posielala na hranice za pouzivanie diablovej ruky. Dostudovat.
Rypák | 4.3.2024 12:11 -> Este raz. Mame 2 pohlavia. Tusim 3 orientacie. 71 (ci kolko) je rodov. Nabozenstiev tusim 4200.
XXI
Dogma? Načo teda máme vedecké chápanie sveta a vesmíru? Aktuálny vedecký základ chápania vecí je dogma (v čase sa môže upravovať)? To sa teda bavme na úrovni: všetko okolo nás je matrix a máme len ten filozofický základ. To že bol veľký tresk je súčasťou momentálneho chápania vesmíru, 99+% zistených dát k tomu smerujúcich. A výsledkom tohto vedecky poňatého vnímania sveta je aj o tom, že teraz ťukáme do stroja a takto komunikujeme. A zároveň je v poriadku, že sa vyvíjajú aj filozifické smery vnímania sveta a existencie.
Rypák nezamieňam, jedna pliaga...
XXI | 4.3.2024 12:23 -> A ze Boh stvoril svet za 7 dni je co? Nieco, ako "Nechapem, tak to bude asi tak". BTW, ked az na 4-ty den stvoril slnko, ako vedel, ze ubehli 4 dni? A mam pocit, ze keby 7-my den neodpocival, ale spravil aspon zakladny betatesting, vela veci by bolo urobenych lepsie.
to čo robí človeka človekom sú gény a okolie, či kultúra. obe sa navzájom dopĺňajú a ovplyvňujú. gény vytvoria modré oči, ale ak ich od narodenia zakryjeme, tak sa do nich nedostane svetlo a môžu byť gény aké chcú, oko sa nevyvinie správne a ostane slepé.
noc prechádza postupne do dňa, čiže nie naraz ale gradientom, to len my ľudia sme si určili hranicu, že napr. 5:59 je ešte noc a 6:00 je už deň. alebo sa stávame dospelými od dovršenia 18teho roku, ako keby deň predtým sme boli ešte deti. rovnako je v gradiente aj sexuálna orientácia. od 1% heterosexuality až ku 100%. niekto je 50 na 50, iný zas 30 na 70 atd. to že my to rozdeľujeme na dve či tri orientácie, to sú len naše vymyslené nejaké normy či hranice, aby sa nám nad tým ľahšie premýšľalo.
embryo sa vyvíja v nejaký etapách, všetko záleží, v akom stave je telo matky, výživa, stres atd práve v tej chvíli, keď sa rozhoduje či bude embryo muž či žena, či bude hetero či homo. čiže opäť je to súhra génov a okolia. samozrejme pohlavie určuje gén X, ale keby to bolo tak jednoduché, nemáme hermafroditov, falošných hermafroditov, nemáme mužov s penisom o veľkosti klitorisu a ženy s klitorisom o veľkosti penisu :)